心理学のための統計学概念入門:中級編<br>Statistical Concepts - a Second Course (5TH)

個数:
電子版価格
¥16,173
  • 電子版あり

心理学のための統計学概念入門:中級編
Statistical Concepts - a Second Course (5TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 782 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367204044
  • DDC分類 519.5

Full Description

Statistical Concepts—A Second Course presents the last 10 chapters from An Introduction to Statistical Concepts, Fourth Edition. Designed for second and upper-level statistics courses, this book highlights how statistics work and how best to utilize them to aid students in the analysis of their own data and the interpretation of research results.

In this new edition, Hahs-Vaughn and Lomax discuss sensitivity, specificity, false positive and false negative errors. Coverage of effect sizes has been expanded upon and more organizational features (to summarize key concepts) have been included. A final chapter on mediation and moderation has been added for a more complete presentation of regression models. In addition to instructions and screen shots for using SPSS, new to this edition is annotated script for using R.

This book acts as a clear and accessible instructional tool to help readers fully understand statistical concepts and how to apply them to data. It is an invaluable resource for students undertaking a course in statistics in any number of social science and behavioral science disciplines.

Contents

Preface

Acknowledgements

1. ONE-FACTOR ANALYSIS OF VARIANCE - FIXED-EFFECTS MODEL

2. MULTIPLE COMPARISON PROCEDURES

3. FACTORIAL ANALYSIS OF VARIANCE - FIXED-EFFECTS MODEL

4. INTRODUCTION TO ANALYSIS OF COVARIANCE: THE ONE-FACTOR FIXED-EFFECTS MODEL WITH A SINGLE COVARIATE

5. RANDOM- AND MIXED-EFFECTS ANALYSIS OF VARIANCE MODELS

6. HIERARCHICAL AND RANDOMIZED BLOCK ANALYSIS OF VARIANCE MODELS

7. SIMPLE LINEAR REGRESSION

8. MULTIPLE LINEAR REGRESSION

9. LOGISTIC REGRESSION

10. MEDIATION AND MODERATION

Appendix: Tables

最近チェックした商品