産業・組織心理学入門(第2版)<br>Psychology and Work : An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (2ND)

個数:
電子版価格
¥22,419
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

産業・組織心理学入門(第2版)
Psychology and Work : An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (2ND)

  • ウェブストア価格 ¥29,086(本体¥26,442)
  • Routledge(2021/08発売)
  • 外貨定価 US$ 150.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 528pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • ウェブストア価格 ¥24,222(本体¥22,020)
  • Routledge(2021/08発売)
  • 外貨定価 UK£ 105.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 440pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 608 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367151287
  • DDC分類 158.7

Full Description

Psychology and Work is a new edition of the award-winning textbook written for introductory Industrial and Organizational (I-O) Psychology classes. This book makes the core topics of I-O Psychology clear, relevant, and accessible to students through its dynamic design. The real-world examples from the perspectives of employees and employers highlight how I-O Psychology is applied to today's workplace.

Psychology and Work, Second Edition covers the core areas of I-O Psychology including an overview of the field and its history. The topics covered include up-to-date research methods and statistics; job analysis and criterion measurement; performance appraisal; personnel selection; training and development; work motivation; leadership; job attitudes and emotions, occupational health psychology, safety, and stress; teams; and organizational structure, culture, and change. Throughout the text, an emphasis is placed on essential issues for today's workplace such as diversity and inclusion, the evolving role of big data and analytics, legal issues, and the changing nature of work.

Written by dedicated I-O professors with expertise in I-O Psychology and teaching this course, the book and supporting materials provide a range of high-quality pedagogical materials, including interactive features, quizzes, PowerPoint slides, numerous case studies, recommended videos, and an expanded, high-quality test bank.

Contents

PART I. Background Chapter 1. Industrial and Organizational Psychology: The Profession and Its History Chapter 2. Research Methods PART II. Industrial Psychology Chapter 3. Job Analysis Chapter 4. Measuring Work Performance: Criterion Measures Chapter 5. Performance Appraisal: Measurement and Management of Performance Chapter 6. Personnel Selection: Tests and Other Selection Procedures Chapter 7. Personnel Selection: Strategic Issues in the Deployment of Selection Systems Chapter 8. Training and Development PART III. Organizational Psychology Chapter 9. Work Motivation Chapter 10. Leadership at Work Chapter 11. Job Attitudes and Emotions at Work Chapter 12. Stress and Occupational Health Psychology Chapter 13. Teams at Work Chapter 14. Organizational Structure, Culture, and Change