認知言語学による文学教育ガイド<br>Studying Fiction : A Guide for Teachers and Researchers

個数:

認知言語学による文学教育ガイド
Studying Fiction : A Guide for Teachers and Researchers

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 126 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367150648
  • DDC分類 823.0071241

Full Description

Studying Fiction provides a clear rationale alongside ideas and methods for teaching literature in schools from a cognitive linguistic perspective. Written by experienced linguists, teachers and researchers, it offers an overview of recent studies on reading and the mind, providing a detailed guide to concepts such as attention, knowledge, empathy, immersion, authorial intention, characterisation and social justice.

The book synthesises research from cognitive linguistics in an applied way so that teachers and those researching English in education can consider ways to approach literary reading in the classroom. Each chapter:




draws on the latest research in cognitive stylistics and cognitive poetics;



discusses a range of ideas related to the whole experience of conceptualising teaching fiction in the classroom and enacting it through practice;



provides activities and reflection exercises for the practitioner;



encourages engagement with important issues such as social justice, emotion and curriculum design.

Together with detailed suggestions for further reading and a guide to available resources, this is an essential guide for all secondary English teachers as well as those teaching and researching in primary and undergraduate phases.

Contents

Chapter 1. Introduction

Chapter 2: Why Study Fiction?

Chapter 3: Identity

Chapter 4: Text Choices

Chapter 5: Attention

Chapter 6: Readers

Chapter 7: Writers

Chapter 8: Emotion

Coda

References

Appendix: 'Talking About Texts: Exploring reading and identity' questionnaire

Index

最近チェックした商品