アメリカにおける学問の自由の原理<br>For the Common Good : Principles of American Academic Freedom

個数:

アメリカにおける学問の自由の原理
For the Common Good : Principles of American Academic Freedom

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300177527
  • DDC分類 344.73078

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2009. This book offers a concise explanation of the history and meaning of American academic freedom, and it attempts to intervene in contemporary debates by clarifying the fundamental functions and purposes of academic freedom in America.

Full Description

An exploration of the meaning of academic freedom in American higher education

"If you want to think seriously about academic freedom and you're looking for a place to begin, this is the book for you."—Stanley Fish, Texas Law Review
 
Academic freedom is under increasing fire in the United States. Debate swirls around campus "indoctrination" and critical race theory. Legislative efforts to regulate schools and scholars proliferate, from the Stop WOKE Act in Florida to bans on diversity policies in Texas. Institutions' donors hold growing influence.
 
Matthew W. Finkin and Robert C. Post outline the history and meaning of American academic freedom—beginning in 1915, when the idea was articulated by the American Association of University Professors to ensure that faculty could pursue their work according to the standards of the profession. Higher education was viewed as a mission for the common good underpinned by the primary dimensions of academic freedom: research and publication, teaching, intramural speech, and extramural speech.
 
In revisiting these founding principles, Finkin and Post aim to bring intellectual integrity and coherence to the discussion over academic freedom, and what it means in the twenty-first century.

最近チェックした商品