マリア・マグダレーナ・カンポス=ポンス:万物は水によって隔てられる(展示図録)<br>Maria Magdalena Campos-Pons : Everything Is Separated by Water

個数:

マリア・マグダレーナ・カンポス=ポンス:万物は水によって隔てられる(展示図録)
Maria Magdalena Campos-Pons : Everything Is Separated by Water

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 183 p./サイズ 80 color illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780300123456
  • DDC分類 760.092

基本説明

The title, borrowed from one of her works, evokes at once the dangerous sea crossings faced by her enslaved ancestors from Africa and her Cuban contemporaries seeking greater freedom in America, and the sense of dislocation felt when physical and geopolitical barriers divide family and friends, past and future.

Full Description


A stunning mid-career retrospective of an important and influential contemporary Afro-Cuban artistWith a diverse oeuvre ranging from painting to mixed-media installations to performance, video, and photography, Maria Magdalena Campos-Pons is one of the most significant artists to emerge from post-Revolutionary Cuba. Her evocative works probe questions of race, class, cultural hybridism, and national identities in African diasporic communities. Maria Magdalena Campos-Pons: Everything Is Separated by Water is the first full-scale survey of the artist's career. The title, borrowed from one of her works, evokes at once the dangerous sea crossings faced by her enslaved ancestors from Africa and her Cuban contemporaries seeking greater freedom in America, and the sense of dislocation felt when physical and geopolitical barriers divide family and friends, past and future. Lisa D. Freiman considers how Campos-Pons's practice, which is predicated on concepts of separation, memory, and fragmentation, developed and transformed from her artistic training and early production in Cuba in the 1980s through her move to the United States in 1991 and her subsequent recognition as a major figure in the international art world. Okwui Enwezor interprets Campos-Pons's expressive materials--reassembled fragments of lost traditions and symbols, and memories of personal and collective history, religion, and mythology--within the context of post-colonial theory. Handsomely designed and produced, this book offers an unprecedented opportunity to assess the significance and import of this challenging artist's work.

最近チェックした商品