J.ピーターソン著/RPGの世界(第2版・全2巻)第1巻:「ダンジョンズ&ドラゴン」の誕生<br>Playing at the World, 2E, Volume 1 : The Invention of Dungeons & Dragons (2ND)

個数:
電子版価格
¥4,521
  • 電子版あり

J.ピーターソン著/RPGの世界(第2版・全2巻)第1巻:「ダンジョンズ&ドラゴン」の誕生
Playing at the World, 2E, Volume 1 : The Invention of Dungeons & Dragons (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262548779
  • DDC分類 793.93

Full Description

The first volume of two in a new, updated edition of the 2012 book Playing at the World, which charts the vast and complex history of role-playing games. This new edition of Playing at the World is the first of two volumes that update the 720-page original tome of the same name from 2012. This first volume is The Invention of Dungeons & Dragons, which explores the publication of that iconic game. (The second volume is The Three Pillars of Role-Playing Games, a deeper dive into the history of the setting, system, and character of D & D.) In this first volume, Jon Peterson distills the story of how the wargaming clubs and fanzines circulating around the upper Midwest in the 1970s culminated in Gary Gygax and Dave Arneson s seminal role-playing game, D & D. It augments the research of the original editions with new insights into the crucial period in 1972 3 when D & D began to take shape. Drawing from primary sources ranging from eighteenth-century strategists to modern hobbyists, Playing at the World explores the origins of wargames and roleplaying through the history of conflict simulations and the eccentric characters who drove the creation of a signature cultural innovation in the late twentieth century. Filled with unparalleled archival research (from obscure fanzines to letters, drafts, and other ephemera), this new edition of Playing at the World is the ultimate geek s guide to the original RPG. As such, it is an indispensable resource for academics and game fans exploring the origins of the hobby.

Contents

Series Foreword
Preface
1   First Principles
2   Rise of the Wargaming Clubs
3   Miniature Wargaming
4   The Medieval Setting
5   The Castle & Crusade Society
6   From Amateur Attempts to Guidon Games
7   Chainmail and Fantasy Wargaming
8   "Will Cooperate on Game Design"
9   The Fall of the IFW
10   The Return of the Referee
11   Blackmoor
12   The Fantasy Game
13   Claiming an Audience
14   Selling the Story
15   Courting the Wargamers
16   GenCon 1974 and Its Aftermath
17   Dungeons & Dragons in Los Angeles Fandom
18   Seeds of Success
19   Alarming Excursions
20   The Summer Conventions of 1975
21   The Bully Pulpit of Lake Geneva
22   Canonicity and Control
23   Cooperate or Compete?
24   D&D among the RPGs
Notes
Index

最近チェックした商品