1960年代の日本のアートと国際的同時性<br>Radicalism in the Wilderness : International Contemporaneity and 1960s Art in Japan (Radicalism in the Wilderness)

個数:
  • ポイントキャンペーン

1960年代の日本のアートと国際的同時性
Radicalism in the Wilderness : International Contemporaneity and 1960s Art in Japan (Radicalism in the Wilderness)

  • ウェブストア価格 ¥8,616(本体¥7,833)
  • MIT Press(2018/03発売)
  • 外貨定価 US$ 40.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 156pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780262535311
  • DDC分類 709.5209046

Full Description


Innovative artists in 1960s Japan who made art in the "wilderness"-away from Tokyo, outside traditional norms, and with little institutional support-with global resonances.1960s Japan was one of the world's major frontiers of vanguard art. As Japanese artists developed diverse practices parallel to, and sometimes antecedent to, their Western counterparts, they found themselves in a new reality of "international contemporaneity" (kokusaiteki dojisei). In this book Reiko Tomii examines three key figures in Japanese art of the 1960s who made radical and inventive art in the "wilderness"-away from Tokyo, outside traditional norms, and with little institutional support.These practitioners are the conceptualist Matsuzawa Yutaka, known for the principle of "vanishing of matter" and the practice of "meditative visualization" (kannen); The Play, a collective of "Happeners"; and the local collective GUN (Group Ultra Niigata). The innovative work of these artists included a visionary exhibition in Central Japan of "formless emissions" organized by Matsuzwa; the launching of a huge fiberglass egg-"an image of liberation"-from the southernmost tip of Japan's main island by The Play; and gorgeous color field abstractions painted by GUN on accumulating snow on the riverbeds of the Shinano River. Pioneers in conceptualism, performance art, land art, mail art, and political art, these artists delved into the local and achieved global relevance. Making "connections" and finding "resonances" between these three practitioners and artists elsewhere, Tomii links their local practices to the global narrative and illuminates the fundamentally "similar yet dissimilar" characteristics of their work. In her reading, Japan becomes a paradigmatic site of world art history, on the periphery but asserting its place through hard-won international contemporaneity.

最近チェックした商品