Theorizing Colonial Cinema : Reframing Production, Circulation, and Consumption of Film in Asia (New Directions in National Cinemas)

個数:

Theorizing Colonial Cinema : Reframing Production, Circulation, and Consumption of Film in Asia (New Directions in National Cinemas)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 306 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780253059758
  • DDC分類 791.43095

Full Description

Theorizing Colonial Cinema is a millennial retrospective on the entangled intimacy between film and colonialism from film's global inception to contemporary legacies in and of Asia.

The volume engages new perspectives by asking how prior discussions on film form, theory, history, and ideology may be challenged by centering the colonial question rather than relegating it to the periphery. To that end, contributors begin by excavating little-known archives and perspectives from the colonies as a departure from a prevailing focus on Europe's imperial histories and archives about the colonies. The collection pinpoints various forms of devaluation and misrecognition both in and beyond the region that continue to relegate local voices to the margins.

This pathbreaking study on global film history advances prior scholarship by bringing together an array of established and new interdisciplinary voices from film studies, Asian studies, and postcolonial studies to consider how the present is continually haunted by the colonial past.

Winner of the SCMS Best Edited Collection Award!

Contents

Acknowledgments
On Romanization, Naming and Translation
Introduction, by Nayoung Aimee Kwon and Takushi Odagiri
Part I: "Time and Racialized Other: Colonial Modernity and Early Cinema"
1. Time, Race, and the Asynchronous in the Colonial Documentaries of Malaya, by Nadine Chan
2. Facing Malcontent Colonial Korean Comrades: A Typology of Colonial Cinema in Asia's Socialist Alliances, by Moonim Baek
3. Colonial-Era Film Theory, Spectatorship, and the Problem of Internalization, by Aaron Gerow
4. Chinese Cinema's Other: Wrangling over "China-humiliating" Films (ruHua pian), by Yiman Wang
5. World Export: Melodramas of Colonial Conquest, by Jane Marie Gaines
Part II: "Divided Mis-en-Scène: Colonial Cinema and Cold War Afterimages"
6. Tarzan/Taishan and Other Orphans: Taiwan's Melodrama of Decolonization, by Zhang Zhen
7. What Is an Auteur? Hŏ Yŏng/Hinatsu Eitarō/Huyung Between (Post)Colonial Indonesia, Japan, and Korea, by Thomas A. C. Barker and Nikki J. Y. Lee
Part III: "Millennial Hauntings: Rising Global Asian Cinemas"
8. Cinema's Coloniality, by Takushi Odagiri
9. A Hallucinatory History of the Philippine-American War: Khavn's Balangiga: Howling Wilderness, by José B. Capino
10. Millennial Vengeance: Park Chan-Wook's Agassi (The Handmaiden) and the Return of Postcolonial Japonisme, by Nayoung Aimee Kwon
Index

最近チェックした商品