Beyond the Bandstand : Paul Whiteman in American Musical Culture (Music in American Life)

個数:

Beyond the Bandstand : Paul Whiteman in American Musical Culture (Music in American Life)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780252046100
  • DDC分類 781.65092

Full Description

The most successful bandleader of the 1920s, Paul Whiteman was an entertainment icon who played a major role in the mainstreaming of jazz. Whiteman and his band premiered Gershwin's Rhapsody in Blue. Duke Ellington acknowledged his achievements. His astonishing ear for talent vaulted a who's who of artists toward prominence. But Whiteman's oversized presence eclipsed Black jazz musicians while his middlebrow music prompted later generations to jettison him from jazz history.

W. Anthony Sheppard's collection of essays confronts the racial implications of Whiteman's career. The contributors explore Whiteman's broad impact on popular culture, tracking his work and influence in American marketing, animated films, the Black press, Hollywood, and the music publication industry, and following him behind the scenes with arrangers, into grand concert halls, across the Atlantic, into the courtroom, and on television.

Multifaceted and cutting-edge, Beyond the Bandstand explores the racial politics and artistic questions surrounding a controversial figure in popular music.

Contributors: Ryan Raul BaÑagale, Stephanie Doktor, John Howland, Katherine M. Leo, Sarah Caissie Provost, W. Anthony Sheppard, Catherine Tackley, Elijah Wald, and Christi Jay Wells

Contents

Acknowledgments

A Note on the Paul Whiteman Collection at Williams College  Lisa Conathan

Introduction: Naming and Placing Whiteman  W. Anthony Sheppard

Black Music, White Bodies, Paul Whiteman's Body  Stephanie Doktor
Paul Whiteman, Cultural Ownership, and Jazz Historiography in Dave Peyton's "The Musical Bunch"  Christi Jay Wells
Paul Whiteman and Modern Metropolitan Music, 1927-1940  John Howland
Arranging Orientalism for Whiteman  Ryan Raul BaÑagale
Concertized Jazz: The Divergent Motives of Whiteman (1924) and Goodman (1938)  Sarah Caissie Provost
"Symphonised Syncopation": Paul Whiteman in the United Kingdom and Europe in the 1920s  Catherine Tackley
RCA v. Whiteman and the Case for Radio Broadcast Rights  Katherine M. Leo
Integration and Segregation in Whiteman's Music Television, 1948-1955  W. Anthony Sheppard
Afterword  Elijah Wald

Contributors

Bibliography

Index

 

最近チェックした商品