映画と娯楽:キネマトグラフィーから映画へ(英訳)<br>Film and Attraction : From Kinematography to Cinema

個数:

映画と娯楽:キネマトグラフィーから映画へ(英訳)
Film and Attraction : From Kinematography to Cinema

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p./サイズ 23 photos.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780252035838
  • DDC分類 791.4309

基本説明

Ancré Gaudreault argues that Edison and the Lumières did not invent cinema; they invented a device. Explaining how this device, the kinematograph, gave rise to cinema is the challenge he sets for himself in this volume.

Full Description

Establishing a new vision for film history, Film and Attraction: From Kinematography to Cinema urges readers to consider the importance of complex social and cultural forces in early film. AndrÉ Gaudreault argues that Edison and the LumiÈres did not invent cinema; they invented a device. Explaining how this device, the kinematograph, gave rise to cinema is the challenge he sets for himself in this volume. He highlights the forgotten role of the film lecturer and examines film's relationship with other visual spectacles in fin-de-siÈcle culture, from magic sketches to fairy plays and photography to vaudeville. In reorienting the study of film history, Film and Attraction offers a candid reassessment of Georges MÉliÈs' rich oeuvre and includes a new, unabridged translation of MÉliÈs' famous 1907 text "Kinematographic Views." A foreword by Rick Altman stresses the relevance of Gaudreault's concerns to Anglophone film scholarship.

Contents

Foreword by Rick Altman   ix
Acknowledgments   xiii
Introduction   1
1. Looking at Early Cinema in a New Light   9
2. The Emergence of the Kinematograph   32
3. Attraction and the Kinematograph   48
4. Intermediality and the Kinematograph   62
5. A Problematic Institutional Space   83
Conclusion   98

Appendix A: Discussion between the Author and the Editors of the Journal 1895   109
Appendix B: "Kinematographic Views" (1907) by Georges Melies, edited with an introduction and annotations by Jacques Malthete   133
Notes   153
Works Cited in the Present Volume   177
General Bibliography on Early Cinema   185
Index   203

最近チェックした商品