ニュースを避ける人々:ジャーナリズム不人気の時代のオーディエンス分析<br>Avoiding the News : Reluctant Audiences for Journalism (Reuters Institute Global Journalism Series)

個数:

ニュースを避ける人々:ジャーナリズム不人気の時代のオーディエンス分析
Avoiding the News : Reluctant Audiences for Journalism (Reuters Institute Global Journalism Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780231205191
  • DDC分類 302.23019

Full Description

Winner, 2025 Hazel Gaudet-Erskine Best Book Award, International Journal of Press/Politics

Winner, 2024 Choice Outstanding Academic Title

A small but growing number of people in many countries consistently avoid the news. They feel they do not have time for it, believe it is not worth the effort, find it irrelevant or emotionally draining, or do not trust the media, among other reasons. Why and how do people circumvent news? Which groups are more and less reluctant to follow the news? In what ways is news avoidance a problem—for individuals, for the news industry, for society—and how can it be addressed?

This groundbreaking book explains why and how so many people consume little or no news despite unprecedented abundance and ease of access. Drawing on interviews in Spain, the United Kingdom, and the United States as well as extensive survey data, Avoiding the News examines how people who tune out traditional media get information and explores their "folk theories" about how news organizations work. The authors argue that news avoidance is about not only content but also identity, ideologies, and infrastructures: who people are, what they believe, and how news does or does not fit into their everyday lives. Because news avoidance is most common among disadvantaged groups, it threatens to exacerbate existing inequalities by tilting mainstream journalism even further toward privileged audiences. Ultimately, this book shows, persuading news-averse audiences of the value of journalism is not simply a matter of adjusting coverage but requires a deeper, more empathetic understanding of people's relationships with news across social, political, and technological boundaries.

Contents

Acknowledgments
1. Is Ignorance Bliss?
2. Who Are Consistent News Avoiders?
3. Why News Avoiders Say They Don't Use News
4. Identities: How Our Relationships to Communities Shape News Avoidance
5. Ideologies: How Beliefs About Politics Shape News Avoidance
6. Infrastructures: How Media Platforms and Pathways Shape News Avoidance
7. News for All the People?
Appendix A: Studying News Avoidance Using Interpretive Methods
Appendix B: Summary Tables Describing Study Participants
Appendix C: Interview Protocols for In-Depth Interviewing
Notes
Index

最近チェックした商品