人種とカリキュラム:児童教育における音楽<br>Race and Curriculum : Music in Childhood Education

個数:

人種とカリキュラム:児童教育における音楽
Race and Curriculum : Music in Childhood Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780230608405
  • DDC分類 780.71073

基本説明

Focuses on the near total attrition of African American students from school music programmes and the travesty of democratic education that it symbolizes.

Full Description


This book focuses on the near total attrition of African American students from school music programmes and the travesty of democratic education that it symbolizes. Gustafson shows how understanding this history makes a space for change without resorting to the simplistic conclusion that the schools and teachers are racist.

Contents

Fabricating the Future Citizen:The Ballads of a Nation The Child as Charmed Victim: Early Vocal Instruction and the Social Distinctions Conferred by Disease Making Daily Life Sublime: Verse and Rhythm 'Never to Abase or Degrade' Bacchanalian Chaos, Public Music Instruction and the Foundation of the Good Listener Ranking the Listener, Disciplining the Audience Goodbye Darwin: Music Appreciation and Musical Publics Reason, Ventriloquism, and National Music Memory Contests The Listening Body and the Power of the Good Ear Aural Icons and Social Outcasts Participatory Limits From Music Standards to Hip Hop

最近チェックした商品