A Will for the Machine : Computerization, Automation, and the Arts in South Africa

個数:
  • 予約

A Will for the Machine : Computerization, Automation, and the Arts in South Africa

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226844602

Full Description

This study takes up the relations among computerization, labor, and the arts in South Africa.

There are many books about the history and discourses of computerization in the United States but relatively little about these phenomena anywhere in the Global South. In A Will for the Machine, Mark Sanders outlines South Africa's entry into the computer age in the 1960s and '70s and explains how it coincided with the high point of apartheid. South Africa's government viewed automation and computerization as one way of barring Black Africans from skilled work and reserving it for whites. Sanders unpacks this peculiar history, relates it to early twentieth-century struggles around mechanization in mining and telephony in South Africa, and analyzes responses to it by the writers Miriam Tlali (1933-2017) and J. M. Coetzee (b. 1940), the artist William Kentridge (b. 1955), and Handspring Puppet Company. Showing how the arts realize ideas about the ethics and politics of automation, Sanders contributes to debates about locally divergent understandings of computer technology and human-computer interaction.

Contents

List of Figures

Introduction
1 The Meaning of Automation
2 Computer Poetry
3 Race and Labor, Women and Machines
4 The Puppet Theater
Conclusion

Acknowledgments
Notes
Selected Bibliography
Index

最近チェックした商品