科学の市場:ヴィクトリア朝における科学への大衆参加<br>Science in the Marketplace : Nineteenth-Century Sites and Experiences

個数:

科学の市場:ヴィクトリア朝における科学への大衆参加
Science in the Marketplace : Nineteenth-Century Sites and Experiences

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 432 p./サイズ 54 halftones, 17 line drawings
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780226276502
  • DDC分類 509.4109034

基本説明

By focusing attention on the scientific audience, as opposed to the scientific community or self-styled popularizers, Science in the Marketplace ably links larger societal changes - in literacy, in industrial technologies, and in leisure - to the evolution of "popular science."

Full Description

The nineteenth century was an age of transformation in science, when scientists were rewarded for their startling new discoveries with increased social status and authority. But it was also a time when ordinary people from across the social spectrum were given the opportunity to participate in science, for education, entertainment, or both. In Victorian Britain, science could be encountered in myriad forms and in countless locations: in panoramic shows, exhibitions, and galleries; in city museums and country houses; in popular lectures; and even in domestic conversations that revolved around the latest books and periodicals. "Science in the Marketplace" reveals this other side of Victorian scientific life by placing the sciences in the wider cultural marketplace, ultimately showing that the creation of new sites and audiences was just as crucial to the growing public interest in science as were the scientists themselves.
By focusing attention on the scientific audience, as opposed to the scientific community or self-styled popularizers, "Science in the Marketplace" ably links larger societal changes - in literacy, in industrial technologies, and in leisure - to the evolution of "popular science."

最近チェックした商品