19世紀後半アメリカ文学における痛みとリアリズム<br>Pain and the Aesthetics of US Literary Realism

個数:

19世紀後半アメリカ文学における痛みとリアリズム
Pain and the Aesthetics of US Literary Realism

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 244 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198858737
  • DDC分類 810.9353

Full Description

The postbellum period saw many privileged Americans pursuing a civilized ideal premised on insulation from pain. Medico-scientific advances in anesthetics and analgesics and emergent religious sects like Christian Science made pain avoidance seem newly possible. The upper classes could increasingly afford to distance themselves from the suffering they claimed to feel more exquisitely than did their supposedly less refined contemporaries and antecedents. The five US literary realists examined in this study resisted this contemporary revulsion from pain without going so far as to join those who celebrated suffering for its invigorating effects. William Dean Howells, Henry James, Edith Wharton, Mark Twain, and Charles Chesnutt embraced the concept of a heightened sensitivity to pain as a consequence of the civilizing process but departed from their peers by delineating alternative definitions of a superior sensibility indebted to suffering. Although the treatment of pain in other influential nineteenth century literary modes including sentimentalism and naturalism has attracted ample scholarly attention, this book offers the first sustained analysis of pain's importance to US literary realism as practiced by five of its most influential proponents.

Contents

Introduction: Pain and Postbellum American Sensibilities
PART ONE. High Realism
1: "The Taste of Life": Suffering, Literary Mode, and Howellsian Realism
2: "No Pain and No Consciousness": The James Siblings, Anesthesia, and Suffering
3: "The blind dread of physical pain": Edith Wharton against the New Thought
PART TWO. Curious Realism
4: Stubborn Fractions: Mark Twain, Christian Science, and Pain
5: Charles Chesnutt's Realist Vision
Epilogue: "True Realism" and a "Truer World"

最近チェックした商品