5人のモダニスト精読批評家<br>Radical Empiricists : Five Modernist Close Readers

個数:

5人のモダニスト精読批評家
Radical Empiricists : Five Modernist Close Readers

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 286 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198713425
  • DDC分類 801.950904

Full Description

Radical Empiricists presents a new history of criticism in the first half of the twentieth-century, against the backdrop of the modernist crisis of meaning. Our received idea of modernist criticism is that its novelty lay in being very empirical: critics believed in looking closely at words on the page. Such close reading has since been easy to ridicule but my book seeks to consider whether this is fair: have we, in the rush either to dismiss, or even to defend, the idea of close reading, often failed to look closely at what it involves in practice? Against this oversight, Radical Empiricists turns close reading back on itself, proposing some innovative readings of the prose of five major modernist poet-critics: I.A. Richards, T.S. Eliot, William Empson, R.P. Blackmur, and Marianne Moore.
The book is divided into two parts, preceded by an introduction that explores what these five writers share: a radical self-consciousness about the key critical concept, 'meaning'. Part I, 'How to read', considers the prose techniques of Eliot, Richards and Empson as they push at the boundaries of verbal analysis in other disciplines: experimental psychology and anthropology, classical commentary and textual criticism. Part II introduces Blackmur and Moore, alongside Empson, and takes a more polemical look at how their critical styles defy various modernist orthodoxies about 'how not to read' (for example, that paraphrase always destroys poetic meaning). Many of these orthodoxies remain current: re-visiting their history, and attending to the rich detail of critical prose styles, can allow us to lift some old, unreflective constraints on our ways of knowing about poems.

Contents

PART I: HOW TO READ; PART II: HOW NOT TO READ

最近チェックした商品