Entangled Urbanism : Slum, Gated Community and Shopping Mall in Delhi and Gurgaon

個数:

Entangled Urbanism : Slum, Gated Community and Shopping Mall in Delhi and Gurgaon

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198099147
  • DDC分類 307.76095456

Full Description

What makes a city? Rather than a totality, a city is best understood through focusing upon different but interconnected spaces and processes that make for both dynamism and instability in human lives. Hence, the book ranges across a number of sites in order to explore their connections. How do the pleasures of the gated residential enclave encompass the pain of the demolished slum locality? How do localized rituals of suburban life incorporate the symbolic procedures of the nation-state? What processes link contemporary manifestations of consumerism, the middle-classes, and the urban poor? What kind of a city is produced by the relationship between 'illegal' settlements such as 'slums', the traffic in fake documents that seek to stave of slum-demolitions and representatives of the 'legal' city such as Residents Welfare Associations (RWAs)? What can the increasing visibility of RWAs in the quotidian politics of the city tell us about new notions of citizenship and the emergent relationships between middle-classes, the state and the market? And, what is shared between new forms of urban religiosity, the desire for a 'global' city and new consumer cultures? Through these key themes, the book examines the city as a series of overlapping meanings rather than as identifiable urban essence.

Contents

PART I: SPACES OF THE PERIPHERY, SUBJECTS OF THE CENTRE; PART II: POST-NATIONALISM, BHAGIDARS, CONSUMER-CITIZENS, THE MOHULLA, BEDROOMS, AND KITCHENS; PART III: CONSUMING CULTURES AND URBAN SPACES: BETWEEN THE BASTI AND THE MALL

最近チェックした商品