From the Tanjore Court to the Madras Music Academy : A Social History of Music in South India

個数:

From the Tanjore Court to the Madras Music Academy : A Social History of Music in South India

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198071907
  • DDC分類 781.690954

Full Description

This book traces the adaptation of the traditional music in south India, from the quiet courtyards of Tanjore to the concert halls of Madras, to the necessities of colonial and post-colonial social realities. An engaging narrative of the production of knowledge about music and the related institution-building process, the volume raises larger questions of identity and imagination. It discusses the influence of nationalism in the creation of an auditory habit as much as it shows how performance and patronage influenced the self-development of the consuming elite. Anticipating the dilemmas of the emerging modern Indian middle class, the author also explores the ambivalence and ambiguities that informed musical practices in the nineteenth and twentieth centuries. The second edition carries a new introduction which updates research on the subject and also discusses the new issues and trends emerging in the study of south Indian classical music.
This book will interest students and scholars of history, music, sociology, ethnomusicology, cultural studies, south India, as well as informed general readers.

Contents

PREFACE AND ACKNOWLEDGEMENTS; LIST OF ILLUSTRATIONS; INTRODUCTION; CHAPTER 1. MUSIC COMES TO THE CITY; CHAPTER 2. DEFINING THE CLASSICAL: THE NATIONALIST IMPERATIVE; CHAPTER 3. CONSOLIDATING THE CLASSICAL: THE MADRAS MUSIC ACADEMY AND THE POLITICS OF CUSTODIANSHIP; CHAPTER 4. ON THE MARGINS OF THE CLASSICAL: LAW, SOCIAL REFORM, AND THE DEVADASIS IN THE MADRAS PRESIDENCY; CHAPTER 5. CONTESTING THE CLASSICAL: THE TAMIL ISAI IYAKKAM AND THE CONTEST FOR CUSTODIANSHIP; EPILOGUE; BIBLIOGRAPHY; INDEX

最近チェックした商品