Processual Tonality and the Psychoacoustics of Chromaticism

個数:
電子版価格
¥18,293
  • 予約
  • 電子版あり

Processual Tonality and the Psychoacoustics of Chromaticism

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197800270
  • DDC分類 781.258

Full Description

Processual Tonality and the Psychoacoustics of Chromaticism presents a theory of how chromaticism in late nineteenth- and early twentieth-century European and North American music affects the ways in which we hear, interpret, and process pitch relationships. Kyle Hutchinson questions how to model a theory of tonal-functional relationships when the sounds heard signal specific diatonically conditioned expectations, but those expectations ultimately fail to coalesce. In other words, he asks if it is possible to circumnavigate the ways in which tonal conditioning has corralled the psychoacoustic patterns involved in how we listen to, perceive, and process harmonic relationships in analytic spaces.

The author's answer is a theory of processual tonality, which involves recognizing that harmonic perception exists on a psychoacoustic continuum across different listening spaces. Hutchinson primarily focuses on the less routinely studied composers, such as Franck, Zemlinsky, both Gustav and Alma Mahler, the early tonal works of Schoenberg, as well as the late music of Richard Strauss, and the music of Florence Price, but also includes examples from works by Schumann, Hensel, Chopin, Wagner, and Brahms.

Processual Tonality and the Psychoacoustics of Chromaticism offers a new conception of harmony and function and energizes the discussion of this early twentieth-century tonal music that so often gets pushed aside in favor of the narrative that tonality ends around 1900.

Contents

TBC

最近チェックした商品