Improvisation as Liberatory Praxis in Popular Music Education

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Improvisation as Liberatory Praxis in Popular Music Education

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197754283

Full Description

There is growing recognition that improvisation is a vital artistic and ontological practice that can promote developments in many areas of musicianship and beyond. Although improvisation is taught and assessed in education institutions throughout the world, pedagogical research on improvisation is disparate, emerging mainly from case-specific accounts of particular musical traditions, for instance, jazz and free improvisation. Furthermore, in certain musical contexts, improvisation is often viewed primarily as a means to an end or as a method to construct musical artifacts.

In contrast, this volume considers improvisation within the field of popular music education not as a "means to an end" but as the opportunity for liberatory praxis. Editors Gareth Dylan Smith and Zack Moir view improvisation and improvisatory thinking within education as means to enhance, challenge, rethink, or disrupt normative pedagogic approaches within popular music education. Improvisation offers liberatory potential through resisting, undermining, and refocusing many of the forces in music education and cultures of music learning that can have dehumanizing effects on learners, teachers, scholars, and practitioners alike.

The editors have curated a unique collection of essays wherein improvisation as liberatory praxis works as an exploratory framework. Together these chapters--written by leading scholars, practitioners, and musicians from around the world--explore ways to consider improvisation and improvisatory thinking within education as means to enhance, challenge, rethink, or disrupt normative pedagogic approaches within and around popular music education.

最近チェックした商品