文法における格の場所(オックスフォード理論言語学研究叢書)<br>Swinglines : Rhythm, Timing, and Polymeter in Musical Phrasing (Oxford Studies in Music Theory)

個数:
電子版価格
¥17,905
  • 電子版あり

文法における格の場所(オックスフォード理論言語学研究叢書)
Swinglines : Rhythm, Timing, and Polymeter in Musical Phrasing (Oxford Studies in Music Theory)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197659977
  • DDC分類 781.224

Full Description

The way rhythm is taught in Western classrooms and music lessons is rooted in a centuries-old European approach that favors metric levels within a grand symmetrical grid. Swinglines encourages readers to experience rhythms, even gridded ones, as freewheeling affairs irrespective of the metric hierarchy. At its core, this book is a nuts-and-bolts study of durational comparisons in the context of creative expression. It shows that rhythms traditionally framed as "deviations" and "non-isochronous" have their own identities. They are coherent products of precise musical thought and action. Rather than situating them in the neither-here-nor-there, author Fernando Benadon takes a more inclusive view, one where isochrony and metric grids are shown as particular cases within the universe of musical time.

Rhythms that do not readily comply with the metered regime are often regarded as anomalies and deformations. The music explored in this book demonstrates how readily this paradigm vanishes once the frame is flipped from what rhythm is not to what rhythm is. As conceptualized here, swing flattens the temporal field to consider how note values relate to one another by any magnitude, not just the simple ratios of traditional theory. Musical analyses illustrate the book's concepts with the aid of transcriptions and timing-data visualizations. Variation, tuplets, polymeter, displacement, phrase structure, rhythmic counterpoint, parallel tempos, cyclical patterns, and time signatures are shown to be particular expressions that draw their contours from the swing continuum. They showcase the rich diversity of rhythm and propose ways to reframe how we think about musical time.

Contents

Acknowledgments

Preface

Introduction

1. Swing Theory

2. Downbeat Bound

3. Voice and Beat

4. My Neighbor the Triplet

5. Traversals

6. Onset Space

7. Hybrids

8. When Polymeters Attack

9. Shifting Accents

10. Reflections

Appendix A

Appendix B

Discography

Bibliography

Index

最近チェックした商品