Samuel Coleridge-Taylor's Hiawatha (Oxford Keynotes)

個数:

Samuel Coleridge-Taylor's Hiawatha (Oxford Keynotes)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780197649343
  • DDC分類 782.48

Full Description

The Hiawatha trilogy of cantatas (1898--1900), based on Henry Wadsworth Longfellow's poem The Song of Hiawatha, were some of the most popular and widely performed pieces of music in the opening decade of the twentieth century. As a result, their young African British composer, Samuel Coleridge-Taylor (1875--1912), became widely celebrated in the UK and North America.

In this volume, Benedict Taylor examines the musical and political significance of Coleridge-Taylor through the reception history of his Hiawatha trilogy. Coleridge-Taylor's music and efforts on behalf of the African diaspora were made largely from within the white frame in which he grew up and highlight the difficulties of transcultural or interracial mediation at this point in history. Longfellow's source text already constitutes a contested narrative of ethnic identity and appropriation through its epic framing of Native American history from a white, settler perspective. And further complicating the story, the success of Hiawatha made Coleridge-Taylor a focal point for African American attempts at cultural recognition.

Not only does Hiawatha afford the chance to explore the music of one of the most important composers of colour in the Western classical music tradition, but the work and its reception forms a prism with which to analyse questions of canonicity, marginalization, race, and identity from the composer's own day to the present.

Contents

Acknowledgements

1. Coleridge-Taylor and the Modern Musical Canon
2. The Path to Fame
3. Musical Style and Design
4. Appropriating Others
5. Identities and Identification
6. Afterlives

Further Reading and Resources
Index

最近チェックした商品