Business Ethics (5TH)

個数:

Business Ethics (5TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 400 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780195519549
  • DDC分類 174.4

Full Description

Business Ethics examines the ethics of business through issues related to common business situations. The fifth edition discusses theories of ethics connected with business and explores the complexities of business sustainability-the difficulties of operating profitably while upholding society's increasing demands for ethical and social responsibility.

Through contemporary Australian and global case studies, the authors explore important ethical issues and problems including ethical reasoning in business, whistleblowing, equal opportunity and the environment.

Business Ethics provides students with the conceptual tools required for systematically considering and resolving ethical dilemmas with integrity, through a balanced approach combining theory and principles with practical examples and clear learning features.

Contents

LIST OF CASES; ACKNOWLEDGMENTS; INTRODUCTION; 1. ETHICAL REASONING IN BUSINESS; 2. DIRTY HANDS; 3. STAKEHOLDERS; 4. ETHICS IN THE MARKETPLACE: GENEROSITY, COMPETITION AND FAIRNESS; 5. ADVERTISING ETHICS; 6. EQUAL OPPORTUNITY, DISCRIMINATION AND AFFIRMATIVE ACTION; 7. PROFESSIONAL ETHICS; 8. THE ENVIRONMENT; 9. WHISTLEBLOWING; 10. CODES OF ETHICS AND INSTITUTIONAL ETHICS; 11. INTERNATIONAL BUSINESS ETHICS; APPENDIX 1: ETHICAL DECISION-MAKING MODELS; APPENDIX 2: AUSTRALIAN ASSOCIATION OF NATIONAL ADVERTISERS (AANA) ADVERTISER CODE OF ETHICS; APPENDIX 3: THE CAUX ROUND TABLE PRINCIPLES FOR RESPONSIBLE BUSINESS; NOTES; GLOSSARY; BIBLIOGRAPHY; INDEX

最近チェックした商品