Freedom Girls : Voicing Femininity in 1960s British Pop

個数:

Freedom Girls : Voicing Femininity in 1960s British Pop

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780190879907

Full Description

Freedom Girls: Voicing Femininity in 1960s British Pop shows how the vocal performances of girl singers in 1960s Britain defined-and sometimes defied-ideas about what it meant to be a young woman in the 1960s British pop music scene. The singing and expressive voices of Sandie Shaw, Cilla Black, Millie Small, Dusty Springfield, Lulu, Marianne Faithfull, and P.P. Arnold, reveal how vocal sound shapes access to social mobility, and consequently, access to power and musical authority. The book examines how Sandie Shaw and Cilla Black's ordinary girl personas were tied to whiteness and, in Black's case, her Liverpool origins. It shows how Dusty Springfield and Jamaican singer Millie Small engaged with the transatlantic sounds of soul and and ska, respectively, transforming ideas about musical genre, race, and gender. It reveals how attitudes about sexuality and youth in rock culture shaped the vocal performances of Lulu and Marianne Faithfull, and how P.P. Arnold has re-narrated rock history to center Black women's vocality.

Freedom Girls draws on a broad array of archival sources, including music magazines, fashion and entertainment magazines produced for young women, biographies and interviews, audience research reports, and others to inform analysis of musical recordings (including such songs as "As Tears Go By," "Son of a Preacher Man," and others) and performances on television programs such as Ready Steady Go!, Shindig, and other 1960s music shows. These performances reveal the historical and contemporary connections between voice, social mobility, and musical authority, and demonstrate how singers used voice to navigate the boundaries of race, class, and gender.

Contents

Introduction
Vocal Manners for Moderns
Part I: Ordinary, Extraordinary Voices
Chapter 1: Chart Chicks and Gear Girls: The Limits of Mod Femininity
Chapter 2: A girl in a million, just like a million": Sandie Shaw and Ordinary Girlhood
Chapter 3: Sounding Like Liverpool: Region, Memory, and Cilla Black's Accent
Part II:
Chapter 4: England meets Jamaica's Lollipop Girl: Millie Small, Voice, and Migration
Chapter 5: Race, Self-Invention, and Dusty Springfield's Voice
Part III: Voice, Age, and Sex
Chapter 6: The Last Remaining Virgin in London: Lulu, Whiteness, and Youth
Chapter 7: Sex, Freedom, and Marianne Faithfull's Voice at the Twilight of the Sixties
Chapter 8: Remembering Rock and Roll with P.P. Arnold
Epilogue
Index

最近チェックした商品