自己とオンライン上のリアリティとの境界:デジタルで構築されたリアリティの含意<br>Boundaries of Self and Reality Online : Implications of Digitally Constructed Realities

個数:
電子版価格
¥12,885
  • 電子版あり

自己とオンライン上のリアリティとの境界:デジタルで構築されたリアリティの含意
Boundaries of Self and Reality Online : Implications of Digitally Constructed Realities

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 358 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780128041574
  • DDC分類 306.46

Full Description

As technology continues to rapidly advance, individuals and society are profoundly changed. So too are the tools used to measure this universe and, therefore, our understanding of reality improves. Boundaries of Self and Reality Online examines the idea that technological advances associated with the Internet are moving us in multiple domains toward various "edges." These edges range from self, to society, to relationships, and even to the very nature of reality. Boundaries are dissolving and we are redefining the elements of identity. The book begins with explorations of the digitally constructed self and the relationship between the individual and technological reality. Then, the focus shifts to society at large and includes a contribution from Chinese researchers about the isolated Chinese Internet. The later chapters of the book explore digital reality at large, including discussions on virtual reality, Web consciousness, and digital physics.

Contents

1. The Dimensions of Cyberpsychology Architecture

Section A. Self Online
2. Understanding the Self Through the Use of Digitally Constructed Realities
3. Flipping Out: Avatars and Identity
4. Avatar Lives: Narratives of Transformation and Identity
5. Internet Use and Self-Development in Chinese Culture
6. Beyond the Boundaries of the Game: The Interplay Between In-Game Phenomena, Structural Characteristics of Video Games, and Game Transfer Phenomena
7. The Self-Other Topology: The Politics of (User) Experience in the Like Economy
8. The Shadow of Technology: Psyche, Self, and Life Online

Section B. Simulation or Reality?
9. The Video Gaming Frontier
10. The Incarnated Gamer: The Theophoric Quality of Games, Gaming, and Gamers
11. Games, Dreams and Consciousness: Absorption and Perception, Cognition, Emotion
12. Looking for the Ultimate Display: A Brief History of Virtual Reality
13. Virtual Reality Wave 3
14. Internet Dreaming—Is the Web Conscious?
15. The Information Age, Virtual Reality, and the Bigger Picture

最近チェックした商品