セキュリティ・オペレーションセンター(SOC)実務ガイド<br>Security Operations Center Guidebook : A Practical Guide for a Successful SOC

個数:
電子版価格
¥16,720
  • 電子版あり

セキュリティ・オペレーションセンター(SOC)実務ガイド
Security Operations Center Guidebook : A Practical Guide for a Successful SOC

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780128036570
  • DDC分類 658.47

Full Description

Security Operations Center Guidebook: A Practical Guide for a Successful SOC provides everything security professionals need to create and operate a world-class Security Operations Center. It starts by helping professionals build a successful business case using financial, operational, and regulatory requirements to support the creation and operation of an SOC.  It then delves into the policies and procedures necessary to run an effective SOC and explains how to gather the necessary metrics to persuade upper management that a company's SOC is providing value.

This comprehensive text also covers more advanced topics, such as the most common Underwriter Laboratory (UL) listings that can be acquired, how and why they can help a company, and what additional activities and services an SOC can provide to maximize value to a company.

Contents

Part I - Developing Your Security Operations Center1. What is a Security Operations Center?2. Needs Assessment3. Business Case4. Building Your SOC5. Staffing Options

Part II - Operations 6. Responsibilities and Duties7. Post Orders and Procedures8. Training Programs9. Enterprise Access Control10. Alarm Monitoring11. Enterprise Video Surveillance12. Working with Your Vendors13. Incident Reporting14. Communication Plan 15. The Emergency Operations Center

Part III - Making the SOC an integral part of your Company16. Customer Service is KEY17. Metrics18. Developing Partnerships19. Brand Recognition20. Continuous Improvement

最近チェックした商品