Cybermetric Techniques to Evaluate Organizations Using Web-Based Data

個数:
電子版価格
¥14,567
  • 電子版あり

Cybermetric Techniques to Evaluate Organizations Using Web-Based Data

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 228 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780081018774
  • DDC分類 005.72

Full Description

Cybermetric Techniques to Evaluate Organizations Using Web-Based Data proposes a complete and multifaceted analysis model, integrating quantitative and qualitative measures (extracted from web usability, SEO and design interaction metrics and evaluations) with a purpose of finding potential correlations. It also includes metrics from new social media platforms, metrics related to the interaction among companies, impact filtering according to different entity categories, innovation and scientific activities and media presence. This model is then applied to test feasibility and accuracy. Different statistical methods and tests are also applied to guide data gathering and analysis.

Contents

INTRODUCTION
1. Introduction: measuring private company activities on the web
2. Company Web structure (a URLs, subdomains and subdirectories approach)

ANALYSIS MODEL
3. Proposal of a cybermetric model to measure private companies
4. Metrics and sources panel

EMPIRICAL ANALYSIS
5. Methodology
6. Scientific activity: presence in academic search engines and academic social sites
7. Professional activity: presence in professional social sites
8. News activity: presence in news, televisions, international agencies
9. Innovation activity: presence in patents
10. Network activity: web relationships and social network analyses

GENERAL FINDINGS
11. Discussion
12. Conclusions

最近チェックした商品