目次
1 Introduction(A brief overview of the use of can do statements in language education, the CEFR and ELP;An overview of the international influences of the CEFR)
2 The CEFR and can do statements(The range and triangulation of can do statements in Japan;Conflicting purposes in the use of can do statements in language education ほか)
3 Curriculum change, text books and portfolio(Designing English curricula and courses in Japanese higher education:Using CEFR as a guiding tool;Kannbeschreibungen im Deutschunterricht an japanischen Universit¨aten?:Ein Erfahrungsbericht zur Lehrwerkskonzeption ほか)
4 The learner, learner autonomy and pedagogy(The European Language Portfolio and self‐assessment:Using “I can” checklists to plan,monitor and evaluate language learning;Considering the use of can do statements to develop learners’ self‐regulative and metacognitive strategies ほか)
5 Conclusion(Editors Note;Biodata of the Editors and Authors ほか)
著者等紹介
長沼君主[ナガヌマナオユキ]
東京外国語大学
境一三[サカイカズミ]
慶應義塾大学(本データはこの書籍が刊行された当時に掲載されていたものです)
※書籍に掲載されている著者及び編者、訳者、監修者、イラストレーターなどの紹介情報です。
-
- 電子書籍
- ヒナのままじゃだめですか? 分冊版 1…