Literary Praxis : Teaching Children's Literature in Contemporary Society

個数:
  • 予約

Literary Praxis : Teaching Children's Literature in Contemporary Society

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 1 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9798881805319

Full Description

Across recent decades, there has been an ever-broadening range of theoretical perspectives used to explore issues related to literacy, perspectives ranging from cognitive to socio-cognitive to cultural to critical. Not unexpectedly, the sub-arena of children's literature has also been shaped by these many contemporary and traditional theoretical frames. This edited book focuses on children's literature courses as grounded in different theoretical frames. It is the first volume to address the diverse theoretical perspectives on teaching children's literature.
Each chapter explicates the primary theoretical framework (as well as others) shaping a particular children's literature course, followed by the ways in which the framework shapes instruction. As well, a theory-to-practice approach section in each chapter including students' vignettes as testimonies of this approach to improve instruction. Chapters show the range from children's literature survey courses to children's literature courses focused on more specialized topics (e.g., picturebooks, graphic novels, service-learning), and all reflect the cultural and linguistic diversity of faculty, students, and children's and young adult literature.

最近チェックした商品