Mode of Address : The Modernist Novel and Theory after Postmodernism

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Mode of Address : The Modernist Novel and Theory after Postmodernism

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9798855806526
  • DDC分類 813.5409113

Full Description

Shows how competing ideas about the reader in US literature and literary theory of the late 1960s and '70s reconfigured both reading practices and our understanding of the novel as art.

Despite claims that theory is a relic of a previous era of literary study, theory's fundamental assumptions persist in the belief that we as readers take an active role in the production of the meaning of the work of art. To make this case, Mode of Address returns to the 1960s and '70s to reevaluate competing attitudes about the reader in some ambitious novels and influential literary theory of the era. Examining figures such as Christine Brooke-Rose, Joan Didion, William H. Gass, John Hawkes, and Ishmael Reed alongside postmodern standard-bearers such as John Barth, Don DeLillo, William Gaddis, and Thomas Pynchon, Davis Smith-Brecheisen reveals how efforts to refuse or appeal to the reader revised and extended the modernist artwork's pursuit of autonomy. Exploring the era's conflicting positions about the reader, Smith-Brecheisen demonstrates that the epistemological aims of theory and the demands of literature are not as neatly aligned as many have maintained. Looking at recent works by authors such as Ben Lerner and Rachel Cusk, Smith-Brecheisen further demonstrates that this tension continues to shape contemporary reading practices and our understanding of the novel as art.

Contents

Acknowledgments
Introduction: Theory and the Novel

1. The Reader's Share

2. Finding a Form

3. Hollow Games, or Experiments in Theory

4. What "Nothing" Means

5. The Persistence of Objects

6. The Contemporary Scene

Notes
Works Cited
Index

最近チェックした商品