Freedom Fighters : Struggles Instituting the Study of Black History in K-12 Education

個数:

Freedom Fighters : Struggles Instituting the Study of Black History in K-12 Education

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9798823320894

Full Description

Freedom Fighters: Struggles Instituting Black History in K-12 Education captures the ongoing struggle to implement multicultural curricula in schools. It details how African American students, caught in the vicious cycle of territorial fights, low test scores, and placed at risk for dropping out of school, can experience self-transformation through the study of Black History.

Drawing from the theoretical constructs found in Afrocentric education, critical pedagogy, and multicultural education, this book introduces a new concept for educating African American students. Scholars and leaders, such as Elijah Muhammad, Carter G. Woodson, Paulo Freire, James Banks, and others, provide compelling arguments that cogently describe the challenge of educating African American students for liberation.

The revised first edition features significant updates to the introduction, foreword, and preface to better contextualize the material in contemporary settings and reflect recent events.

Readers discover compelling reasons why students, educators, and prospective educators need to be introduced to Black history. Featuring real-world examples, Freedom Fighters is an ideal book for courses on the foundations of education, multicultural education, and critical pedagogy, among others.

最近チェックした商品