Social Media Marketing and Customer-Based Brand Equity for Higher Educational Institutions : Case of Vietnam and Sri Lanka

個数:

Social Media Marketing and Customer-Based Brand Equity for Higher Educational Institutions : Case of Vietnam and Sri Lanka

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 275 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811950162

Full Description

This book examines the extent to which social media marketing influences the customer-based brand equity of higher education institutes. Higher  education  institutions  operate  in  a  strong  competitive  environment  due  to  the homogenous  nature  of  their  services  and  always  look  for  new  marketing  strategies  to  be competitive  in  the  marketplace.  Therefore,  building  customer-based  brand  equity  has  become crucial  for  higher  education  institutions  to  differentiate  themselves  from  others  to  attract prospective  students.  Social  media-based  marketing  facilitated  prospective  students  to communicate and collaborate to gather information relevant to higher education institutions and theirrespective brand equity. However, many models on customer-based brand equity received limited support in the higher education sector, particularly in emerging Asian countries. As  such,  drawing  from  social  information  processing  theory,  this  book empirically investigates how higher education institutions can develop customer-based brand equity by using social media marketing and subjective norms mediated by brand credibility, taking cross-country comparisons between Sri Lanka and Vietnam. The book goes on to examine the applications and implications of the findings for higher education institutions in developing branding strategies through social media.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Literature Review.- Chapter 3. Research Model and Hypotheses.- Chapter 4. Methodology and Methods.- Chapter 5. Quantitative data Presentation and Analysis: Descriptive Analysis.- Chapter 6. Quantitative data Presentation and Analysis: Inferential Analysis.- Chapter 7. Discussion.- Chapter 8. Conclusion.

最近チェックした商品