Rethinking the Teaching Mathematics for Emergent Bilinguals : Korean Teacher Perspectives and Practices in Culture, Language, and Mathematics (Mathematics Education - an Asian Perspective)

個数:

Rethinking the Teaching Mathematics for Emergent Bilinguals : Korean Teacher Perspectives and Practices in Culture, Language, and Mathematics (Mathematics Education - an Asian Perspective)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811509681
  • DDC分類 370

Full Description

This book focuses on the role of cultural background in Korean public schools, and provides essential insights into how Korean teachers perceive and respond to the transition of their classroom situations with Korean language learners.  It reveals the perspectives and the practices of Korean teachers, especially with regard to multicultural students who struggle with language barriers when learning mathematics. The information provided is both relevant and topical, as teaching mathematics to linguistically and culturally diverse learners is increasingly becoming a worldwide challenge.

Contents

1 Introduction.- Part I. Teacher Education in South Korea.- 2 Backgrounds of Teacher Education System in South Korea.- 3 Types and Contents of Teacher Education in Korea.- Part II. Teacher Perspectives and Practices with KLLs.- 4 Literature Review and Framework.- 5 Methods: Mixed-Methods Research Design.- 6 Results from Teacher Survey: Korean Teachers' Perspectives on Teaching Mathematics for KLLs.- 7 Results from Case Study: Mathematics Lessons from KLLs at Uri Elementary School.- Part III Final Thoughts.- 8 Discussion and Conclusion: Korean Teachers' Perspectives and Practices.- 9 Implications and Conclusion.

最近チェックした商品