Computer-Supported Collaborative Chinese Second Language Learning : Beyond Brainstorming (Chinese Language Learning Sciences)

個数:

Computer-Supported Collaborative Chinese Second Language Learning : Beyond Brainstorming (Chinese Language Learning Sciences)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 175 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811502736
  • DDC分類 495.10785

Full Description

This book explores the implementation of an online representational tool, GroupScribbles, in Chinese-as-a-second-language classrooms from primary school to secondary school. It demonstrates the effectiveness of combining online representational tools with face-to-face classroom learning, and provides a workable approach to analysing interactions interweaving social and cognitive dimensions, which take place in the networked classroom. A series of suggestions regarding networked second language learning will help educators effectively implement information and communication technology tools in the classroom.

Contents

1  Introduction.- Section I: Theoretical and Methodological Foundations for Computer-Supported Collaborative L2 Learning.- 2  Theoretical Foundations of Collaborative Language Learning.- 3  Computer-Supported Collaborative L2 Learning.- 4  Funnel Model: A Pedagogical Model for Enhancing Classroom-Based Collaborative Learning.- 5  Analytic Framework for Multimedia and Multimodal Collaborative Learning .- Section II: A Case Study of Networked Chinese Second Language Classroom.- 6  An Ideal Chinese Second Language Lesson.- 7  Mutual Benefits of Face-to-Face and Online Interactions.- 8  Teacher Orchestration in the Networked Classroom.- Section III: Conclusion.- 9  Appropriating Representational Tools for Productive Collaboration.

最近チェックした商品