Faculty Development in Chinese Higher Education : Concepts, Practices, and Strategies (Perspectives on Rethinking and Reforming Education)

個数:
電子版価格
¥11,415
  • 電子版あり

Faculty Development in Chinese Higher Education : Concepts, Practices, and Strategies (Perspectives on Rethinking and Reforming Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811377662
  • DDC分類 378

Full Description

This book provides a framework for investigating faculty development in the Chinese higher education system, and proposes a faculty development model, which is subsequently applied to assess the conceptual, practical and strategic dimensions of Chinese faculty development. The proposed framework is primarily based on reconstructing the higher education system. The book focuses on conceptualizing and pursuing faculty development. The intended readership includes researchers with an interest in, or whose work involves, research on faculty development and comparative higher education; administrators and stakeholders in Chinese higher education management; and graduate students majoring or minoring in comparative higher education.

Contents

Part 1 Conceptual Faculty Development Model.- Chapter 1 Introduction on Faculty Development.- Chapter 2  Comparing Western and Eastern Faculty Development Concept.- Chapter 3 Conceptualizing Chinese Faculty Development Model.- Part 2 Practical Framework of Chinese Faculty Development.- Chapter 4  Mapping  Chinese  Faculty Development Concept.- Chapter 5 Constructing Chinese Faculty Development Practice.- Chapter 6  Chinese Faculty Development Practice.- Chapter 7  Chinese Faculty Development Strategy.- Chapter 8 Trends and Implications of Chinese Faculty Development  Reform.- Chapter 9  Issues and Strategy of Chinese Characteristic Faculty Development .- Part 3 Conceptualizing Chinese Faculty Development Model: Interviews of Chinese Experts.- Chapter 10 Conceptualizing Chinese Faculty Development Mode: Interviews with Experts.

最近チェックした商品