International Graduates Returning to Vietnam : Experiences of the Local Economies, Universities and Communities (Education in the Asia-pacific Region: Issues, Concerns and Prospects)

個数:
電子版価格
¥17,619
  • 電子版あり

International Graduates Returning to Vietnam : Experiences of the Local Economies, Universities and Communities (Education in the Asia-pacific Region: Issues, Concerns and Prospects)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811359408
  • DDC分類 370

Full Description

This book examines the extent to which studying and living overseas enable returning graduates to enhance their professional work and contribute to community development. It assesses the transformative potential that returnees are assumed to have in terms of capabilities and skills acquired through an international education. This book is based on a research study on Vietnamese overseas graduates who have returned to Vietnam. It examines the complexity of competing aspirations, responsibilities, identities and cultural dynamics in these returnees' professional, intellectual and civic environments.

Contents

Part I Theoretical orientation: Citizenship, capital and capabilities.- 1 International education: A potentiality for ethical development.- 2 Sen-Bourdieu frameowork: Conceptualising normative agency.- Part II From theory to praxis: A sociological analysis of capabilities in Vietnamese international graduates.- 3 Applying the Sen-Bourdieu framework.- 4 Encountering the Vietnamese habitus.- 5 Priorities, motivations and expeactions of returnees.- Part III Empirical observations in the three 'fields'.- 7 'Intellectual' field: Education reformers and conformers.- 8 'Civic' field: Negotiating the ideals of community, citizenship and commmunity work.- Part IV Conclusion.- 9 Conclusion: Implication for theory, policy and practice.

最近チェックした商品