Theme and Thematic Progression in Chinese College Students' English Essays

個数:
  • ポイントキャンペーン

Theme and Thematic Progression in Chinese College Students' English Essays

  • ウェブストア価格 ¥12,155(本体¥11,050)
  • Springer Verlag, Singapore(2019/03発売)
  • 外貨定価 US$ 54.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 550pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 191 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811091179
  • DDC分類 400

Full Description

This book focuses on how instruction affects English learners' use of Theme and thematic progression (thematic organization). While thematic organization in learner English has been extensively studied, little research has been done to investigate the effects of instruction on the use of Theme and thematic progression. Adopting a Systemic Functional Grammar approach, this study explores how a ten-week instruction on thematic organization affects Chinese college students' use of Theme and thematic progression by comparing their English essays before and after the instruction, with native-speaker essays as the research baseline. Second-language acquisition researchers, curriculum developers andforeign language teachers will find this book useful as it not only presents a clear and detailed report of how Chinese college students learn to make better thematic choices, but also provides a well-developed instructional package on Theme and thematic progression.

Contents

Foreword.- List
of abbreviations.- Chapter
1 Introduction.- Chapter
2 Literature review.- Chapter
3 Theoretical background.- Chapter
4 Research Design.- Chapter
5 Results and analysis of pre-essays.- Chapter
6 Results and analysis of post-essays.- Chapter
7 Results and analysis of pre- and post- essays.- Chapter
8 Results and analysis of the questionnaire.- Chapter
9 Discussion.- Chapter
10 Conclusion.- Appendix
1 Plan for the interventional procedures.- Appendix
2:  Questionnaire.- Appendix
3:  Instructional package.- Appendix
4:  Teachers' guide to the instruction.- Appendix
5:  Consent form for the experimental
group.- Appendix
6:  Consent form for the control group.- Appendix
7:  Consent form for the native speaker
group.

最近チェックした商品