J.ブシャー(北海学園大学)著/日本のEFL教育にみるイデオロギー、エイジェンシーと異文化間コミュニケーション能力<br>Ideology, Agency, and Intercultural Communicative Competence : A Stratified Look into EFL Education in Japan (Intercultural Communication and Language Education)

個数:
電子版価格
¥21,535
  • 電子版あり

J.ブシャー(北海学園大学)著/日本のEFL教育にみるイデオロギー、エイジェンシーと異文化間コミュニケーション能力
Ideology, Agency, and Intercultural Communicative Competence : A Stratified Look into EFL Education in Japan (Intercultural Communication and Language Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811039256
  • DDC分類 371

Full Description

Associated with an important epistemological shift from language proficiency to language criticality in applied linguistic research, this book provides a sociological perspective on foreign language education in Japan. By employing ethnographic methods to investigate the relationship between three core analytical elements - foreign language education geared towards the development of learners' intercultural communicative competence; nihonjinron and native-speakerism as potentially constraining ideological forces; and EFL practices observed at four Japanese junior high schools - the author not only shares valuable insights into how English is taught and learned in a stratum of the Japanese EFL system which has received limited attention from researchers over the years, but also clarifies the fundamental and complex changes currently taking place in the Japanese EFL landscape. 

This multi-faceted book also calls for greater consideration in postmodern ideology critique for the stratified nature of social processes as well as the material conditions and underlying generative mechanisms involved in the production and consumption of (including resistance to) ideological discourse. Accordingly, it outlines several challenges shaping ideology research in educational settings, and responds by developing a realist-oriented theoretical and methodological approach to address these challenges. This book serves as a unique point of reference for the study of parallel nationalist discourses embedded in foreign language education systems around the world.

Contents

1 Exploring the Japanese EFL classroom.- 2 ICC, Nihonjinron and Native-Speakerism.- 3 Theoretical groundwork.- 4 Methodological groundwork.- 5 Nihonjinron, native-speakerism and recent MEXT policies on EFL education.- 6 Nihonjinron, native-speakerism and EFL classroom discourse and practice.- 7 Summary of research and implications for ICC education in JHS.- 8 Conclusion.

最近チェックした商品