教育史研究ハンドブック<br>Handbook of Historical Studies in Education : Debates, Tensions, and Directions (Handbook of Historical Studies in Education)

個数:
電子版価格
¥134,747
  • 電子版あり

教育史研究ハンドブック
Handbook of Historical Studies in Education : Debates, Tensions, and Directions (Handbook of Historical Studies in Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 961 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811023613
  • DDC分類 370

Full Description

This book offers an in-depth historiographical and comparative analysis of prominent theoretical and methodological debates in the field. Across each of the sections, contributors will draw on specific case studies to illustrate the origins, debates and tensions in the field and overview new trends, directions and developments. Each section includes an introduction that provides an overview of the theme and the overall emphasis within the section. In addition, each section has a concluding chapter that offers a critical and comparative analysis of the national case studies presented. As a Handbook, the emphasis is on deeper consideration of key issues rather than a more superficial and broader sweep. The book offers researchers, postgraduate and higher degree students as well as those teaching in this field a definitive text that identifies and debates key historiographical and methodological issues. The intent is to encourage comparative historiographical perspectives of the nominatedissues that overview the main theoretical and methodological debates and to propose new directions for the field.

Contents

1 Foundations, directions and contemporary debates.- 2 Schools, schooling and state formation.- 3 Teachers, teaching and educational change.- 4 Curriculum development and contestation.- 5 Governance, policy and management.- 6 Religion and religious education.- 7 Higher and further education.- 8 Activists and public intellectuals.- 9 Methods and methodologies.- 10 Concluding note.

最近チェックした商品