Medium, Messenger, Transmission : An Approach to Media Philosophy (Recursions)

個数:

Medium, Messenger, Transmission : An Approach to Media Philosophy (Recursions)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 270 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789462983083
  • DDC分類 302.23

Full Description

This rich study provides a comprehensive introduction to media philosophy while offering a new perspective on the concept and function of transmission media in all systems of exchange. Krämer uses the figure of the messenger as a key metaphor, examining a diverse range of transmission events, including the circulation of money, translation of languages, angelic visitations, spread of infectious diseases, and processes of transference and counter-transference that occur during psychoanalysis.

Contents

I. Prologue 1. Transmission and/or Understanding? On the "Postal" and "Erotic" Principles of Communication II. Methodological Considerations 2. Is a Metaphysics of Mediality Possible? III. Introductions 3. Walter Benjamin 4. Jean-Luc Nancy 5. Michel Serres 6. Régis Debray 7. John Durham Peters IV. The Messenger Model 8. An Initial Summary 9. The Messenger as Topos V. Transmission Relations 10. Angels: Communication through Hybridization 11. Viruses: Contagion through Transcription 12. Money: The Transmission of Property through Desubstantiation 13. Translation: Language Transmission as Complementation 14. Psychoanalysis: Transmission through Affective Resonance 15. Witnessing: Bearing Witness through Credibility VI. What Does "Transmission" Mean? 16. Making Perceptible 17. Reading Traces VII. Test 18. Maps, Charts, Cartography VIII. Epilogue 19. World View Dimensions, Ambivalences, Possible Directions for Further Research Bibliography

最近チェックした商品