The Colour Fantastic : Chromatic Worlds of Silent Cinema (Framing Film)

個数:
  • ポイントキャンペーン

The Colour Fantastic : Chromatic Worlds of Silent Cinema (Framing Film)

  • ウェブストア価格 ¥13,373(本体¥12,158)
  • Amsterdam University Press(2018/04発売)
  • 外貨定価 UK£ 46.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 605pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 312 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789462983014
  • DDC分類 791.43

Full Description

Silent film, colour, cinema, archive, intermediality

Contents

Introduction Giovanna Fossati, Victoria Jackson, Bregt Lameris, Elif Rongen-Kaynakci, Sarah Street and Joshua Yumibe, Prologue Questions of Colours: Taking Sides Peter Delpeut Non-Fiction and Amateur Cinema Fireworks and Carnivals: Natural Colour Processes in Italian Amateur Cinema Elena Gipponi Liminal Perceptions: Intermediality and the Exhibition of Non-fiction Film Liz Watkins Rough Seas and Waterfalls: Lyrical Colors in Silent-Era Nonfiction Film Jennifer Peterson Natural Colour Processes: Theory and Practice 'Taking the color out of color': Two-Colour Technicolor, The Black Pirate, and Blackened Dyes John Belton Why Additive? Problems of Colour and Epistemological Networks in Early (Film) Technology Benôit Turquety The Comedy of Colours: The slapstick potential of natural colour in Mack Sennett shorts Hilde D'haeyere Additive and Subtractive: Two Paths Towards Colour Frank Gray Intermediality and Advertising Rainbow Ravine: Color and Animated Advertising in Times Square, 1891- 1915 Kirsten Thompson Negotiating A World Of Color: Films Experiments And Intermedial Practices Natalie Snoyman Foregrounding objects: Advertising, moving images, and the role of colour in French 1920s visual culture Federico Pierotti Archiving and Restoration: Early Debates and Current Practices La Ligue du Noir et Blanc: French Debates on Natural Colour Film and Art Cinema 1926—1927 Bregt Lameris A Material-Based Approach to the Digitisation of Early Film Colours Barbara Flueckiger, Claudy Op den Kamp and David Pfluger Archival Panels (edited transcripts) Preservation, Restoration, Presentation and Policy Sonia Genaitay (BFI), Ulrich Ruedel (BFI and HTW / University of Applied Sciences, Berlin), Bryony Dixon (BFI), Annike Kross (EYE), Tina Anckarman and Tone Føreland (National Library of Norway), Thierry Delannoy and Benjamin Alimi (Digimage-Classics), Fumiko Tsuneishi (Austrian Film Archive), moderated by Giovanna Fossati Digital Restoration' with Michelle Carlos (National Academy of Fine Arts in Stuttgart), Barbara Flueckiger, Claudy Op den Kamp and David Pfluger (DIASTOR project, University of Zurich), moderated by Giovanna Fossati. Authors' Biographies, Bibliography,Acknowledgements

最近チェックした商品