From Bayreuth to Burkina Faso : Christoph Schlingensief's Opera Village Africa as Postcolonial Gesamtkunstwerk?

個数:

From Bayreuth to Burkina Faso : Christoph Schlingensief's Opera Village Africa as Postcolonial Gesamtkunstwerk?

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 294 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789462703582
  • DDC分類 700.7106625

Full Description

Opera Village, a participatory art experiment by the late German multimedia artist Christoph Schlingensief, serves as a testing ground for a critical interrogation of Richard Wagner's notion of the Gesamtkunstwerk. Sarah Hegenbart traces the path from Wagner's introduction of the Gesamtkunstwerk in Bayreuth to Schlingensief's attempt to charge the idea of the total artwork with new meaning by transposing it to the West African country Burkina Faso. Schlingensief developed Opera Village in collaboration with the world-renowned architect Francis Kere. This final project of Schlingensief is inspired by and illuminates the diverse themes that informed his artistic practice, including coming to terms with the German past, anti-Semitism, critical race theory, and questions of postcolonial (self-)criticism.

From Bayreuth to Burkina Faso introduces the notion of the postcolonial Gesamtkunstwerk to disrupt the Eurocentric perspective on art history, exploring how the socio-political force of a postcolonial Gesamtkunstwerk could affect processes of transcultural identity construction. It reveals how Schlingensief translocated the Wagnerian concept to Burkina Faso to address German colonial history and engage with it from the perspective of multidirectional memory cultures.

Contents

Acknowledgements
Introduction Opera of Ambiguities
Chapter One Egomania - Germany Without Hope? Rectifying the impression that Schlingensief staged a Wagnerian Gesamtkunstwerk at the Venice Biennial 2011
Chapter Two From Bayreuth to Burkina Faso: Stripping the Gesamtkunstwerk of its German coordinates
Chapter Three The Mission of a Contemporary Parsifal: Redeeming Germany in Burkina Faso
Chapter Four Revolving Opera and Psychic Interiors: The Animatograph
Chapter Five Readymade and Azione Scenica: Schlingensief's Expanded Definition of Opera
Chapter Six Opera Village as postcolonial Gesamtkunstwerk?
Conclusion The Gesamtkunstwerk: Smashed or revived?
Notes Bibliography Index

最近チェックした商品