Research and Research Education in Music Performance and Pedagogy (Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education)

個数:

Research and Research Education in Music Performance and Pedagogy (Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 202 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789402406801
  • DDC分類 372

Full Description

This volume is an innovative collection that transcends national boundaries and provides new knowledge about approaches to research and research education in music. The collection brings together leading thinkers and practitioners in music research from Europe, Asia, North America and Australia. The book is designed to serve as a resource for university music departments and conservatoires, and offers insights into the development of research programs in this context.

Contents

1. Practitioners at the centre: Concepts, strategies, processes and products in contemporary music research.- 2. Evolving an artistic research culture in music: An Analysis of an Australian study in an international context.- 3. (Re-) searching artists in artistic research: Creating fertile ground for experimentation at the Orpheus Institute, Ghent.- Encouraging and training conservatoire students at undergraduate and taught-postgraduate level towards fluency in the thought-processes and methods of artistic research.- 5. Research degrees in the Conservatoire context: Reconciling practice and theory.- 6. Research skills in practice: Learning and teaching practice-based research at RNCM.- 7.- 8. The 'little r' in Artistic Research Training.- 9. Some challenges of practice based/centred enquiry.- 10. Addressing the politics of practice-based research and its potential contribution to higher music education.- 11. Creative arts research assessment and training in Hong Kong.- 12. Complicated conversations: Creating opportunities for transformative practice in higher education music performance research and pedagogy.- 13. No two are the same: A narrative account of supervising two students through a Doctor of Musical Arts program.- 14. Weaving together disparate threads: Future perspectives for research and research education.

 

最近チェックした商品