Disciplinary Dialogues on Social Change : Gender, Early Childhood and Theatre

個数:

Disciplinary Dialogues on Social Change : Gender, Early Childhood and Theatre

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789332703483
  • DDC分類 370.92

Full Description

This book celebrates the long, varied and distinguished career of Mina Swaminathan, a leading practitioner, trainer and writer in the field of education, focusing specifically on early childhood education, gender and communication. Her concern with innovative educational strategies for children, adults and teachers led her to use drama and theatre extensively, as tools to explore a variety of wider social issues, from oppressive social relationships to alternate sexualities. This not only prepared the ground for interrogating assumptions about gender roles, relations and processes of socialisation but also contributed to setting in motion a process of social change and women's empowerment, with emphasis on issues ranging from maternity entitlements and the right to development of children below six, to a curriculum for gender studies, and using theatre and creative communication strategies for advocacy.

Rather than viewing these fields and disciplines as independent silos, this book seeks to bring together different perspectives and social concerns in relation to education, viewed as a broad field of learning, questioning and deepening understandings. It highlights the important role of not just analysis and interpretation of evidence, but equally effective communication. It is innovative in examining the links between theory, research and practice, including advocacy for policy change, in the realms of early childhood education and gender studies, focusing on the use of theatre as a political tool for mobilisation and change.

最近チェックした商品