Digital Material : Tracing New Media in Everyday Life and Technology (Mediamatters)

個数:

Digital Material : Tracing New Media in Everyday Life and Technology (Mediamatters)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789089640680
  • DDC分類 791.43

Full Description

Three decades of societal and cultural alignment of new media have yielded a host of innovations, trials, and problems, accompanied by versatile popular and academic discourse. New Media Studies crystallized internationally into an established academic discipline, and this begs the question: where do we stand now? Which new questions are emerging now that new media are being taken for granted, and which riddles are still unsolved? Is contemporary digital culture indeed all about 'you', the participating user, or do we still not really understand the digital machinery and how this constitutes us as 'you'? The contributors to the present book, all employed in teaching and researching new media and digital culture, assembled their 'digital material' into an anthology, covering issues ranging from desktop metaphors to Web 2.0 ecosystems, from touch screens to blogging and e-learning, from role-playing games and cybergothic music to wireless dreams. Together the contributions provide a showcase of current research in the field, from what may be called a 'digital-materialist' perspective.

Contents

Table of contents - 6 Introduction - 8 Processor - 20 Serious games from an apparatus perspective - 22 Empower yourself, defend freedom! - 36 Formatted spaces of participation - 50 Digital objects in e-learning environments - 66 Memory - 80 The vanishing points of mobile communication - 82 The work of art in the age of digital recombination - 96 The design of world citizenship - 108 Network - 134 Moving beyond the artefact - 136 Participation inside? - 148 Challenging the magic circle - 160 Renaissance now! - 174 Screen - 186 What you get is what you see - 188 The pervasive interface - 200 Grasping the screen - 210 Terra incognita - 224 Keyboard - 238 Conceptualizing forums and blogs as public sphere - 240 Interfacing by material metaphors - 254 Hidden practice - 268 About the authors - 284 Index - 286

最近チェックした商品