Beached Whale Images in Sixteenth-Century Antwerp : Symbols of Humanity's Dominion over the Earth (Visual and Material Culture, 1300-1700)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Beached Whale Images in Sixteenth-Century Antwerp : Symbols of Humanity's Dominion over the Earth (Visual and Material Culture, 1300-1700)

  • ウェブストア価格 ¥38,874(本体¥35,340)
  • Pallas Publications(2026/04発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,765pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789048566242

Full Description

This book examines a small group of sixteenth-century Antwerp artworks depicting the butchering of beached whales, revealing how these images represent a pivotal moment in European attitudes toward nature. It argues that these "cetaceous units" - iconographic compounds showing humans dominating marine mammals - served as powerful symbols of humanity's relationship with the ocean and the natural world more broadly, marking a transition from medieval moralizing approaches to early modern empirical investigation.

The study provides a detailed iconographical analysis of works by artists such as Herri met de Bles, Master J. Kock, Anton van den Wyngaerde, and Hendrick Goltzius. It traces the evolution of whale imagery from ancient Roman sources through medieval bestiaries to Renaissance naturalist texts, examining how flensing scenes reflected contemporary whaling practices while symbolizing Christian themes and political authority. The study incorporates ecocritical methodology to demonstrate how these images justified European exploitation of natural resources and established visual precedents for later scientific illustration.

This book will appeal to art historians specializing in early modern art, environmental historians, and scholars of ecocriticism. It offers valuable insights for researchers interested in human-animal relationships, maritime history, and the intersection of art with scientific inquiry during the Renaissance period.

Contents

Introduction. 1. Magnus, Gessner, and the Codification of an Iconography 2. The Antwerp Flensing Group 3. Ancient and Medieval Whales: Moralizing Monstrous Marine Mammals 4. Hunted and Stranded Whales: Dominion over Nature 5. Beached Whales: Natural Marvel and Dutch Symbol 6. Conclusions. Bibliography

最近チェックした商品