Observing Theatre : Spirituality and Subjectivity in the Performing Arts (Consciousness, Literature and the Arts)

個数:

Observing Theatre : Spirituality and Subjectivity in the Performing Arts (Consciousness, Literature and the Arts)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789042037809
  • DDC分類 791.45

Full Description

Daniel Meyer-Dinkgräfe and co-authors take the exploration of the subjective dimension of theatre, its spiritual context, its relation to consciousness and natural law, further than ever before, thanks to the context provided by the thinking of German geobiologist Hans Binder. We present relevant aspects of Binder's approach as precisely as possible, then take Binder's approach for granted to tease out the implications of that approach to the issues of theatre, including nostalgia, intercultural theatre, theatre criticism, dealing with demanding roles, the canon, theatre and philosophy, digital performance, practice as research, and applied theatre. Overall, the book proposes an overarching emphasis on the importance of living in the present and the concomitant need to abandon obsolete but still powerful patterns of the past. In this context, theatre, according to Binder, has a global responsibility for the new world in which humans are liberated from the scourge of the past. Theatre has the power and thus the responsibility to be path-breaking for a new "fiction", to show to people, in a playful and creative manner, the direction in which the new consciousness can move.

Contents

Acknowledgments
Introduction
Consciousness studies
Contents and scope
Chapter One: Benjamin Poore, Yana Meerzon, Daniel Meyer-Dinkgräfe: Nostalgia
Chapter Two: Daniel Meyer-Dinkgräfe, Gayathri Ganapathy, Shrikant Subramaniam: Towards intuitive collaboration as a concept for discussing intercultural performance
Chapter Three: Daniel Meyer-Dinkgräfe, Per Brask, Harry Youtt: Appropriate forms of praise of acting in theatre criticism
Chapter Four: Daniel Meyer-Dinkgräfe: New dimensions of consciousness studies
Chapter Five: Principles of consciousness and theatre contexts
Chapter Six: Feedback from contributors and discussion
Summary and outlook
Bibliography
Contributors
Index

最近チェックした商品