Pragmatism, Education, and Children : International Philosophical Perspectives (Value Inquiry Book Series / Studies in Pragmatism and Values)

個数:

Pragmatism, Education, and Children : International Philosophical Perspectives (Value Inquiry Book Series / Studies in Pragmatism and Values)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 252 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789042023420
  • DDC分類 370.1

Full Description

This book presents fourteen new essays by international scholars about the intersections between pragmatism, education, and philosophy with children. Pragmatism from its beginnings has sought a revolution in learning, and is itself a special kind of philosophy of education. What can the applications of pragmatism to pedagogy around the world teach us today?

Contents

John R. SHOOK: Editoral Foreword
Michael TAYLOR, Helmut SCHREIER and Paulo GHIRALDELLI, Jr.: Preface
Lessons from Classical Pragmatists
Phyllis CHIASSON: Pierce's Design for Thinking: A Philosophical Gift for Children
Celal TÜRER: William Jame's Theory of Education
Jürgen OELKERS: Some Historical Notes on George Herbert Mead's Theory of Education
Learning from John Dewey
Naoko SAITO: Pragmatism, Tragedy, and Hope: Deweyan Growth and Emersonian Perfectionist Education
Marcus Vinicius da CUNHA: Logic, Intelligence, and Education in Dewey and Piaget
Gordon MITCHELL: The Sacred in the Everyday: John Dewey on Religion
Helmut SCHREIER and Kerstin MICHALIK: In Pursuit of Intellectual Honesty with Children: Children's Philosophy in Hamburg's Elementary Schools Encouraged by Dewey's Ideas
Philosophy for Children
Matthew LIPMAN: Philosophy for Children's Debt to Dewey
Rosalind EKMAN LADD: Dewey and Lipman
Philip CAM: Dewey, Lipman, and the Tradition of Reflective Education
Recent Pragmatist Theories
Interview by Paulo GHIRALDELLI, Jr.: Richard Rorty and Philosophy of Education: Questions and Responses
Michael A. PETERS: Acts of Education: Rorty, Derrida, and the Ends of Literature
Tarso MAZZOTTI: The Rhetoric Turn
Paulo GHIRALDELLI, Jr.: Neopragmatism, Philosophy of Education, and Our Future
About the Editors and Contributors
Index

最近チェックした商品