中国の英語学習者による依頼表現<br>Making Requests by Chinese EFL Learners (Pragmatics & Beyond New Series)

個数:

中国の英語学習者による依頼表現
Making Requests by Chinese EFL Learners (Pragmatics & Beyond New Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 215 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027256119
  • DDC分類 428.2451

基本説明

This book draws on recent literature, such as politeness theories and cognitive models for interlanguage pragmatics development, as well as placing special emphasis on situational context and formulaic language to provide a more fine-grained investigation.

Full Description

Requests, a speech act people frequently use to perform everyday social interactions, have attracted particular attention in politeness theories, pragmatics, and second language acquisition. This book looks at request behaviours in a significant EFL population - Chinese-speaking learners of English. It will draw on recent literature, such as politeness theories and cognitive models for interlanguage pragmatics development, as well as placing special emphasis on situational context and formulaic language to provide a more fine-grained investigation. A range of request scenarios has been specifically designed for this project, from common service encounters to highly face-threatening situations such as borrowing money and asking a favour of police officer. Our findings on Chinese-style pragmatic behaviours and patterns of pragmatic development will be of value to cross-cultural pragmatics researchers, TESOL professionals, and university students with an interest in this area of study.

Contents

1. Preface; 2. List of tables; 3. List of abbreviations; 4. Acknowledgements; 5. 1. Introduction; 6. 2. Interlanguage pragmatics: A critical review; 7. 3. Method; 8. 4. Strategy use; 9. 5. Formulaic expressions; 10. 6. Internal modifications; 11. 7. External modifications and utterance length; 12. 8. How Chinese EFL learners make requests: Overall pattern & implications; 13. 9. Conclusion; 14. Notes; 15. References; 16. Appendix 1. The discourse completion tasks; 17. Appendix 2. Strategy types by scenario; 18. Appendix 3. Formulaic expressions by scenario; 19. Index

最近チェックした商品