上級学習者の英語における情報ハイライト:第二言語習得における統語論―語用論インターフェイス<br>Information Highlighting in Advanced Learner English : The syntax–pragmatics interface in second language acquisition (Pragmatics & Beyond New Series)

個数:
  • ポイントキャンペーン

上級学習者の英語における情報ハイライト:第二言語習得における統語論―語用論インターフェイス
Information Highlighting in Advanced Learner English : The syntax–pragmatics interface in second language acquisition (Pragmatics & Beyond New Series)

  • ウェブストア価格 ¥23,680(本体¥21,528)
  • John Benjamins Publishing Co(2009/04発売)
  • 外貨定価 UK£ 80.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,075pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 318 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027254313
  • DDC分類 425

基本説明

This book presents the first detailed and comprehensive study of information highlighting in advanced learner language, echoing the increasing interest in questions of near-native competence in SLA research and contributing to the description of advanced interlanguages. It examines the production and comprehension of specific means of information highlighting in English by native speakers and German learners of English as a foreign language, presenting triangulated experimental and learner corpus data as corroborating evidence.

Full Description

This book presents the first detailed and comprehensive study of information highlighting in advanced learner language, echoing the increasing interest in questions of near-native competence in SLA research and contributing to the description of advanced interlanguages. It examines the production and comprehension of specific means of information highlighting in English by native speakers and German learners of English as a foreign language, presenting triangulated experimental and learner corpus data as corroborating evidence. The study focuses on learners' use of discourse-pragmatically motivated variations of the basic word order such as inversion, preposing, and it- and wh-clefts, an underexplored field in SLA research to date.The book also provides a critical re-assessment of the study of pragmatics within SLA. It has largely been neglected to date that L2 pragmatic knowledge includes more than the sociopragmatic and pragmalinguistic abilities for understanding and performing speech acts. Thus, the book argues for an extension of the scope of inquiry in interlanguage pragmatics beyond the cross-cultural investigation of speech acts. It also discusses pedagogical implications for foreign language teaching and will be of interest to applied linguists and SLA researchers, language teachers and curriculum designers.

Contents

1. Abbreviations; 2. List of tables; 3. List of figures; 4. Preface; 5. Chapter 1. Introduction; 6. Chapter 2. Information highlighting in English; 7. Chapter 3. Information structure and information highlighting in English and German: A comparative perspective; 8. Chapter 4. Pragmatics and information highlighting in SLA research; 9. Chapter 5. Research design; 10. Chapter 6. Experimental study; 11. Chapter 7. Learner-corpus study; 12. Chapter 8. Discussion and conclusion; 13. References; 14. Appendices; 15. Index

最近チェックした商品